2017 Yılı Oda Hesapları 2017 Hizmet Ücretleri Tarifesi Meslek Grupları ve Faaliyet Kodları (NACE) Stratejik Plan
Sicil Rehberi Ticari İşlemler Rehberi Ticaret Sicili Müdürlüğü Duyuruları Mersis Danışma Masası
İşten Ayrılış Bildirgesi Kredi Protokolleri İndirimli Kuruluşlar Eğitimler
Fuar Teşvikleri Fuar Ziyaretleri Dış Ticaret Talepleri Reklam Fiyat Tarifesi

Organizasyon Şeması


Sektörünüzle ilgili ve ticari faaliyetlerinizi gerçekleştirirken uygulamada yaşadığınız sorun, görüş ve beklentilerinizi Odamızın bu müdürlüğünü ziyaret ederek, dilekçe yazarak veya Meslek Komiteleri İletişim Formumuzu doldurarak iletebilirsiniz. Görüş ve talepleriniz niteliğine göre doğrudan veya Meslek Komitelerimizle işbirliği halinde en kısa sürede değerlendirilecek,gerekmesi halinde Bakanlıklar, Kamu Kurumları ve Belediyeler başta olmak üzere ilgili kurum ve kuruluşlar nezdinde gerekli girişim ve lobi çalışmaları yapılacak, elde edilen sonuç hakkında geri bildirimde bulunulacaktır.

Ulusal, bölgesel, kentsel, ekonomik, sektörel, mevzuat ve mesleki gelişmelere yönelik olarak bu müdürlüğümüzün hazırladığı araştırma ve inceleme raporlarından yararlanabilir, düzenlendiğimiz toplantılara katılabilir, bilgi alabilir ve sorunlarınızı muhataplarınıza doğrudan iletme imkânı bulabilirsiniz.

Üyelerimizin ve potansiyel üyelerimizin girişimcilikle ilgili faaliyetlerini geliştirmeleri için tüm çalışmalar bu müdürlüğümüz bünyesinde yer alan Girişimcilik ve Meslekleri Geliştirme Birimimiz tarafından verilmektedir.

Marka tescil, CE işareti, faydalı model, patent, coğrafi işaret ve barkod başvuru süreçleri hakkında bilgi alabilirsiniz.

Sektörünüzde üretilen ve/veya ticareti yapılan ürünlere ilişkin Fire-Zayiat Oranlarını, http://www.izto.org.tr/tr/fire-ve-zayiat-oranlari inceleyebilir, resmi bir işlemde kullanmanız gerekmesi halinde de onaylı belgeyi müdürlüğümüzden temin edebilirsiniz.

Yurtdışı ile iş bağlantılarınızı arttırmak ve ihracatı geliştirmek amacı ile yürütülen faaliyetler hakkında bu müdürlüğümüzden bilgi alabilirsiniz.

Yurtdışı pazar araştırmaları, yatırım olanakları ve yurtdışından işbirliği için gelen heyetlerle yüz yüze görüşme imkânı sağlamak için Uluslararası İlişkiler Müdürlüğü size hizmet vermektedir.

Odamızın üyelerine yönelik olarak yürüttüğü en önemli hizmetlerden olan fuar teşvikleri, fuar katılımları, hakkında bu müdürlüğümüze başvurarak bilgi alabilir, katılım gösterebilirsiniz.

AB’deki ekonomik ve sektörel gelişmeler ile Türkiye-AB ilişkilerini takip ediyor ve raporlar hazırlıyoruz.

AB fonları ile ilgili bilgi edinebilir, bu fonlardan yararlanmak üzere proje hazırlanması ve proje yönetimi konusundaki eğitim ve toplantılarımıza katılabilirsiniz.

Dünya çapında gerçekleştirilen üst düzey organizasyonları takip ederek bu organizasyonlara katılım sağlıyor ve uluslararası organizasyonlara İzmir’in ev sahipliği yapması için girişimlerde bulunuyoruz. Bu organizasyonlarımız hakkında bilgi alabilir, organizasyonlara katılabilirsiniz.

Bölgemizde yatırım yapmak veya şirket kurmak üzere gelen yabancı firmalara her türlü bilginin verilmesi ve yönlendirme yapılması hizmetleri de yine Uluslararası İlişkiler Müdürlüğümüz tarafından verilmektedir.

İletişim ve Tanıtım Müdürlüğü, Odamız çalışmalarının üyelerimize ve kamuoyuna sağlıklı bir şekilde duyurulması için çalışır. Tüm medya ilişkilerini yürütür, yazılı - görsel ve sosyal medya takiplerini yapar.

Odamızın ve İzmir’in tanıtımı için basılı ve görsel dokümanları hazırlatır. 444 92 92 numaralı çağrı merkezimizin çalışmalarını koordine eder.

Çağrı merkezi ve Odamızın info@izto.org.tr mail adresine gelen her konudaki talep ve şikâyetlerini ilgili birimlere ileterek, en kısa sürede yanıtlanmasını sağlar.

Odamızın tüm basılı evrakları ile yayınları için tasarım çalışmalarını yaptırır ve bastırır.

İzmir Ticaret Odası Kültür, Sanat ve Tarih Yayınları dizisinin her yıl yeni kitaplar ile geliştirilmesi için çalışmalar yapar.

Odamızın yayın organı olan Ekonomik Vizyon Dergisi’nin içeriğini hazırlatır ve bastırır. Odamız yayınları hakkında İletişim ve Tanıtım Müdürlüğümüzden bilgi alabilirsiniz.

Ekonomik Vizyon Dergimiz ile web portalına ilan vermek isteyen firmaların taleplerini yanıtlar, ilan çalışmalarını yürütür.

Odamız www.izto.org.tr adresli web portalının geliştirilmesi için çalışır, web sitesini günceller, sosyal medya hesaplarını yönetir.

Odamız çalışmalarını, üyelerimizi ilgilendiren ekonomik gelişmeleri, toplantılarımızı, araştırmalarımızı, kanunlardaki değişiklikleri web portalımız ve e-bültenler aracılığı ile üyelerimize duyurur.

Sanal fuar ve Odamız tarafından İzmir’in tanıtımı için yaptırılan kioskların geliştirilmesi için çalışmalar yapar. www.iztosanalfuar.com adresindeki sanal fuarın düzenli çalışmasını sağlayan müdürlüğümüz, sanal fuara katılmak isteyen üyelerimize teknik destek verir.

Odamızın web portalı başta olmak üzere elektronik ortamdaki hizmetleri hakkında bu müdürlüğümüzden bilgi alabilirsiniz.

Turizm Sektöründe faaliyet gösteriyorsanız, sektörünüz ile ilgili yaşadığınız sorunlarınızı Turizm Müdürlüğümüze iletebilir; sorununuzun çözümüne yönelik çalışmalar yapılmasını isteyebilirsiniz.

Ege Bölgesi ve İzmir turizminin gelişebilmesi için; bölge, İzmir ve sektör bazında araştırma isteyebilir, İzmir’e daha fazla turist gelmesine yönelik önerilerinizi iletebilirsiniz.

Dünyada ve Türkiye’de turizm sektörü ile ilgili olarak düzenlenmekte olan fuarlara ilişkin bilgi alabilirsiniz.

İzmir Ticaret Tarihi Müzemizde toplantı, seminer düzenleyebilir, tematik sergilerinizi müzemizde yapabilirsiniz.

Odamız üyelerinin ticari amaçlı yurtdışı seyahatleri için gerekli vize hizmetini müdürlüğümüzden alabilirsiniz.

Ayrıca; Turizm Sektöründe meydana gelecek güncel sorunların çözümüne yönelik olarak ilgili kurum ve kuruluşlar nezdinde her türlü girişim, öneri, bilgilendirme toplantısı vb. konular için de Turizm Müdürlüğümüze başvurabilirsiniz.

İşinizi ve sektörünüzü geliştirmek, kazancınızı arttırmak ve kişisel gelişim için ihtiyaç duyduğunuz eğitimleri müdürlüğümüze ileterek, ilgili eğitimlerin Odamız bünyesinde düzenlenmesini talep edebilirsiniz.

Kanunlar kapsamında alınması zorunlu olan eğitimler ile ilgili Eğitim Müdürlüğümüzden bilgi alabilir, düzenlenen eğitimlere katılım sağlayabilirsiniz.

Çeşitli resmi kurumlar tarafından verilen desteklerden faydalanmak için alınması gereken bir eğitim olduğunda müdürlüğümüze başvurarak bu eğitimin açılmasını sağlayabilirsiniz.

T.C. Ekonomi Bakanlığı’nın Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi Tebliği kapsamında sektörünüzde bir kümelenme ve ihracat potansiyeli olduğunu düşünüyorsanız, Müdürlüğümüze başvurarak, sektörünüze özel proje geliştirilmesi talebinde bulunabilirsiniz.

Tarım kesiminde kullanılan iş makinelerinin dışında kalan ve sanayi, bayındırlık ile diğer kesimlerde kullanılan iş makinelerinin tescili için Ticari İşlemler Müdürlüğümüze başvurmanız gerekmektedir.

Kapasite raporu, Odamız tarafından üyelerimizin sınai ve ticari hayatlarında bir takım avantajlar sağlayabilecek yerli malı belgesi, fiili tüketim belgesi, imalat yeterlilik belgesi, antrepo belgesi, IPA Türk malı belgesi, yetkili temsilcilik belgesi, mücbir sebep belgesi başta olmak üzere muhtelif belgeleri temin etmek için Ticari İşlemler Müdürlüğümüze başvurabilirsiniz.

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği tarafından kayıt altına alınan, sigorta acente ve eksperleri levhaya kayıt işlemleri müdürlüğümüzce yapılmaktadır.

Yük ve yolcu taşımalarında kullanılan sayısal takograflarda kullanılmak üzere düzenlenen sürücü, şirket ve servis kartlarınızın basım işlemleri yapılmaktadır.

TIR Karnesi, uluslararası kara taşımacılığını dolayısıyla uluslararası ticaretin kolaylaştırılmasını sağlayan bir gümrük transit belgesidir. Uluslararası ticaretin en önemli unsurlarından birini oluşturan karayolu ile uluslararası eşya taşımacılığı yapan üyelerimizin, tır sözleşmesi kapsamında kullanmaları zorunlu olan tır karnesi satışı ve iadesi işlemleri bu müdürlüğümüz tarafından yürütülmektedir.

Dış Ticarete yönelik olarak, ithal edilmiş, ancak arızalı veya istenilen niteliklere uygun olmayan malların ihraç ülkesine geri gönderilmesi, dahilde işleme rejimi kapsamında yurtdışı edilecek malın özelliklerinin tespiti amacıyla; iç ticarete yönelik olarak, üyelerimizden gelen talepler doğrultusunda gayrimenkul başta olmak üzere ihtiyaç duyulan konular ve Odamız görevleri arasında bulunan konularda bilirkişi raporları müdürlüğümüz tarafından düzenlenebilmektedir.

Firmalarımızın, yurtdışında katıldıkları sergi ve fuar ürünleri, tıbbi cihazlar, sanayi eşyası, sanat eserleri, bilgisayarlar, film ekipmanları, fuar standı, kostümler, uydular, yarış atları, bilardo masaları, kuyumculuk eşyaları vb. aklınıza gelebilecek pek çok eşyanın geçici ithalatı ve ihracatı amacıyla ATA karnesi düzenlenmesi hizmetini müdürlüğümüzden alabilirsiniz.

Talepleriniz doğrultusunda, meslek grupları dahilinde üyelerimiz tarafından üretilen mal ve hizmetlere ait azami fiyat tarifeleri Odamız tarafından belirlenmekte ve üyelerimiz adına müdürlüğümüzce düzenlenmektedir.

Üyelerimize en iyi ve en hızlı hizmeti vermek amacıyla Odamız Hizmet Binasının yanı sıra İzmir Gümrük Müdürlüğü yakınındaki Alsancak Karakolu karşısında yer alan İzmir Ticaret Odası İhracat Belge Ofisi’nden de ihracat belgesi onay işlemlerinizi yaptırabilirsiniz.

Uluslararası karayolu taşımacılığı yapan üyelerimiz, güzergahlarına göre Alsancak İhracat Belge Ofisimiz ile Çeşme-Ulusoy Geçici Gümrük Depolama Sahası içerisinde bulunan Geçiş Belgesi Dağıtım Büromuzdan geçiş belgelerini temin edebilirler.

İçinde yer aldığınız bölge, çarşı ve sitelerle ilgili sorunlarınızın, altyapı, üstyapı, trafik ve çevre ihtiyaçlarınızın çözümü için yapılan tüm faaliyetler Şehircilik, Planlama ve İnşaat Müdürlüğümüz tarafından takip edilir.

İşyerinizin bulunduğu bölgeye ilişkin sorun ve talepleriniz ile altyapı, üstyapı, trafik ve çevre ihtiyaçlarınızı bu müdürlüğümüze iletmeniz halinde müdürlüğümüz tarafından yerinde inceleme yapılarak ilgili belediye ve kurumlar nezdinde gerekli girişimlerde bulunulur, sorunlarınızın çözümüne ve ihtiyaçlarınızın karşılanmasına katkı sağlanır.

İzmir’de yatırım yapmak isteyen kişi veya şirketlerin başvurmaları halinde, yer seçimi konusunda yönlendirme, bürokratik sürecin doğru ve hızlı bir şekilde tamamlanması için danışmanlık yapabilir, destek sağlanır, gerektiğinde ilgili kamu kuruluşları ile görüşmeler yapılır.

Sahip olduğunuz ve satmak istediğiniz arsa, bina ve benzeri taşınmazlarınızın yatırımcı ile buluşması konusunda müdürlüğümüz katkı sağlayabilir.

Okullarda yapılacak Atatürk köşesi ve Atatürk büstü taleplerinizi de bu müdürlüğümüze iletebilirsiniz.

Odamızın yürütmekte olduğu prestij projeleri ve mekansal projeler ile ilgili görüş, dilek ve önerilerinizi bu müdürlüğümüzle paylaşarak daha güzel ve yaşanabilir bir İzmir yaratmak konusunda katkı sağlayabilirsiniz.

Odamız web portalımız, online hizmetlerimizi sunduğumuz e-hizmet noktamız, sanal fuarımız ile IOS ve Android işletim sistemli cihazlarda çalışan mobil uygulamalarımız ve bilgi işleme ilişkin tüm teknik altyapı hizmetlerimiz bu müdürlüğümüz tarafından yürütülür.

Bilişim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri yakından takip eden müdürlüğümüz, odamızın bu gelişmelere adapte olması için projeler hazırlar ve hayata geçirir. Bilişim ve teknoloji alanındaki tüm gelişmelere ilişkin sorularınız, projeleriniz konusunda Bilişim Müdürlüğümüze danışabilir, destek alabilirsiniz.

Hukuk İşleri Müdürlüğümüz üyelerimizin karşılaştığı hukuki sorunların çözümü, sözleşme hazırlanması, mevzuatların yorumlanması ve uygulanması hususlarında danışmanlık hizmeti vermektedir. Üyelerimiz hakkında veya üyelerimiz tarafından Odamıza iletilen şikayetlerle ilgili işlemleri, tabi olduğumuz mevzuat çerçevesinde Disiplin Kurulumuz ile birlikte yürütmektedir.

Hukuk İşleri Müdürlüğümüz, Meslek Komitelerimize ilettiğiniz, henüz yargı yoluna başvurulmadan çözülebilecek hukuki problemler hakkında ihtilafların çözümünde sizlere yardımcı olmakta, Araştırma, Girişimcilik ve Meslekleri Geliştirme Müdürlüğümüz ve Meslek Komitelerimiz ile işbirliği içinde çalışmalarda bulunmaktadır. Üyelerimizi ilgilendiren yasa taslakları ile ilgili olarak oluşturulan Odamız görüşleri yetkili makamlara iletilmektedir.

Ticari uyuşmazlıkların çözümünde Odamız Tahkim Kurulu’nun görevli ve yetkili kılınması halinde, Odamıza yapılan tahkim başvuruları incelenerek, tahkim işlemlerinin yürütülmesinde Tahkim Kurulu’nun sekreteryası yapılmaktadır. Tahkim Kurulu, görevli ve yetkili kılındığı konularda çok daha hızlı, güvenilir ve ekonomik sonuç almanızı sağlar.

İnsan Kaynakları Müdürlüğümüz; üyelerimize hızlı, güler yüzlü ve sonuç odaklı hizmet sunabilmek amacıyla personelimizin mutlu bir şekilde çalışması ve motivasyonlarının arttırılması için çalışmalar yapmaktadır. Eğitimli ve bilgili personel istihdam etmek, mevcut personelin eğitim ve bilgi düzeyini arttırmak için Eğitim Müdürlüğü ile birlikte proje ve çalışmalar gerçekleştirmektedir.

Üye işverenlerimiz ile iş arayan kişileri buluşturmak için web sayfamızda bir bölüm oluşturulmuştur.

İş ya da personel arayan kişiler web portalımız e-kariyer bölümünden faydalanabilir.

Her yıl 100’e yakın lise ve üniversite öğrencisine Odamızda staj yapma imkanı sağlanmaktadır. Odamızda staj yapmak isteyen öğrenciler web portalımız e-kariyer bölümünde yer alan formu doldurarak başvuru yapabilir.

Eğitime büyük önem veren Odamız, okumak isteyen, başarılı ancak maddi durumu iyi olmayan öğrencilerden her yıl yaklaşık 500 - 600 kişiye karşılıksız, geri ödemesiz eğitim bursu verir.

Müdürlüğümüz, burs başvurusunda bulunan ortalama 7.000 öğrencinin başvurularını titizlikle inceler, beyanları ile ibraz ettikleri belgelerin doğruluğunu kontrol ederek, gerçekten ihtiyacı olan öğrencilere burs verilmesi ile ilgili çalışmaları yürütür.

Başkanlık Bürosu Müdürlüğümüz hazırlık çalışmaları Üye Sicil Müdürlüğü tarafından tamamlanan Ticari Kazanç ve Döviz kazandırma dallarında üyelerimizi ödüllendirmek için hazırlanan takdirnamelerin basımı ve dağıtımını yapar.

Odamıza kayıt süresi olarak 5 yıl ve 5’in katları yıllarını dolduran ve Üye Sicil Müdürlüğü tarafından listesi hazırlanan firmalara, gönderilmek üzere Onur Belgesi basımını yapar ve Odamıza kayıtlı iletişim adreslerine gönderir.

Valilik, Belediyeler, Kaymakamlıklar ve Vergi Dairelerince mevzuat gereği oluşturulan takdir komisyonlarında Odamızı temsilen görev almak üzere Yönetim Kurulu kararı ile belirlenen üyelerin yazışmalarını yapar.

İdari İşler ve Satın Alma Müdürlüğümüz, Odamız ihtiyaçları doğrultusunda satın alınacak mal ya da hizmetlerin tedarik edilmesini sağlar. Odamız tüm satın almalarında İzmirli ve üyemiz olan firmalara öncelik tanırken, yapılacak satın alımlara ilişkin ihale duyurularına Odamız web portalı üzerinden ulaşabilirsiniz.

Ayrıca Odamız toplantı salonları ve sergi salonunun üyelerimize yönelik toplantı ve sergiler için tahsisi ile kurum ve kuruluşlardan gelen yardım taleplerine ilişkin işlemler için, bu müdürlüğümüze başvurabilirsiniz.

Şirketler, kooperatifler ve diğer işletmelerin ticari faaliyetlerini gerçekleştirmeleri için kuruluş tescilini Ticaret Sicili Müdürlüğü’ne yaptırmaları ve kapanışına kadar yapısında meydana gelen değişiklikleri yine tescil ettirmeleri gerekmektedir. Tüm bu işlemler Ticaret Sicili Müdürlüğü tarafından yapılmaktadır.

Odamız web sayfasında yer alan Sicil Rehberinden tescilde talep edilen belgeler temin edilebilir. Her yıl yayınlanan Harçlar Kanunu Genel Tebliği uyarınca Ticaret Sicili harçları işlemlerde uygulanmaktadır.

Gümrük ve Ticaret Bakanlığı İç Ticaret Genel Müdürlüğü öncülüğünde hazırlanan MERSİS Sistemi (Merkezi Sicil Kayıt Sistemi) Ticaret Sicili Müdürlüğümüzde işleme alınmış olup, şirket kuruluşları ve diğer tüm tescil işlemleri bu sistem üzerinde yapılmaktadır.

Şirket kuruluşlarında MERSİS sistemine kayıtlı olmak yeterli iken, diğer tüm tescil işlemleri ve belge talepleri için elektronik imza alınması gerekmektedir. MERSİS sistemi ile ilgili sorularınızı mersis@izto.org.tr adresine iletebilirsiniz.

Ticaret Sicili Yönetmeliği’nin 15. maddesine istinaden herkes, sicilin içeriğini ve müdürlükte saklanan tüm senet ve belgeleri inceleyebilir ve sicil dosyalarından suret alabilir. Tescil ve MERSİS sistemi konusundaki sorularınız ve taleplerinizle ilgili bu müdürlüğümüzden bilgi alabilirsiniz.

Üye Sicil Müdürlüğümüz 5174 sayılı kanun ve ilgili yönetmeliklere göre Oda’ya kaydolması gereken gerçek ve tüzel kişilerin Oda kayıtlarını yapar, değişikliklerini izler ve ilgili yönetmelik hükümlerine göre işlem yapar.

Üyelerimizin sicil dosyalarını düzenler, arşivler, sicil kayıtlarındaki bilgilerin güncellenmesini ve web

portalımız üzerinden birçok arama kriteri ile sorgulanabilmesini sağlar.

Bu müdürlüğümüz üyelerimizin talepleri ile ilgili işlemlerin yürütülmesi ve bilgi güncelleme çalışması kapsamında yapılması gereken istihbarat çalışmalarını yürütür.

Üyelerimizin faaliyet kodu ve/veya grup değişikliği taleplerinde gerekli incelemeleri yaparak, talepleri Yönetim Kurulu’na sunar ve bu konuda Yönetim Kurulu’nca alınan kararlara göre gerekli işlemleri yapar.

Üyelerimizin talep ettiği Oda Sicil Kayıt ve Faaliyet Belgesi ile İhale Durum Belgelerini ıslak imzalı olarak hazırlar, bu belgeler ile birlikte İngilizce Oda Sicil Kayıt ve Faaliyet Belgesi, eski tarihli Ticaret Sicil Gazetesi Örneği, İmza Onayı, Kayıt Tasdiği, Oda Kimlik Kartı, Emlak Komisyoncusu Kartı ve sicil kayıtlarına dayanan diğer belgeleri hazırlar.

Üyelerimizin Bağ-Kur’la ilişkileri nedeniyle isteyeceği, giriş bildirgesi, işi bırakma (ib), ölüm yardımı (öy), isteğe bağlı sigortalılık (is), meslek değiştirme (md), yeniden sigortalılık (ys) gibi formları sicil kayıtlarına uygun olarak hazırlar.

Ustalık, çıraklık, kalfalık vb. sözleşmelerin tasdiğini yapar.

Seçim çalışmalarını yapar, seçim dönemlerinde işlerin aksamadan yürütülmesini sağlayacak gerekli hazırlık çalışmalarını yürüterek sonuçlandırır, gerekli yerlere sonuçlarının bildirilmesini sağlar.

Resmi ve özel kurumlar ile siciliniz ile ilgili konuları içeren her türlü yazışmayı bu müdürlüğümüz yürütür.

Ödüllendirme çalışmaları kapsamında başvuruları kabul ederek, ödül alacak üyelerin belirlenmesine ilişkin çalışmaları gerçekleştirir.

Kredi Kayıt Bürosu’na kayıt hizmetini verir.

Üyelerimizin web portalımız üzerinden talep ettiği Oda Sicil Kayıt ve Faaliyet Belgesi ile İhale Durum Belgelerini elektronik imzalı olarak gönderimini yapar.

Ayrıca yine web portalımız üzerinden talep edilen Oda Sicil Kayıt ve Faaliyet Belgesi, İngilizce Oda Sicil Kayıt ve Faaliyet Belgesi ile İhale Durum Belgelerini ıslak imzalı olarak hazırlar, talebe göre elden teslimini yapar ya da kurye aracılığı ile üyeye iletilmek üzere gönderilmesini sağlar.

Odamızın muhasebe kayıtları 5174 sayılı Türkiye Odalar ve Borsalar Kanunu ile Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliği’ne uygun olarak tutulmaktadır.

Mali İşler Müdürlüğü Odamızın her türlü alacak ve haklarını izlemek,  bunların tahsil işlerini yürütmek, gelir gider arasındaki dengeyi kurmak, finansal birikimlerini en verimli şekilde değerlendirmek üzere çalışmalarını titizlikle sürdürmektedir.

Yıllık bütçe, kesin hesap ve bunlara ilişkin mali raporlar ile aylık mali tablolar ve bütçe izleme raporlarını hazırlamaktadır.

Odamızın tüm hesaplarını tutan Mali İşler Müdürlüğü üyelik aidatlarının da tahsilatını yapmaktadır.

5174 sayılı Türkiye Odalar ve Borsalar Kanunu’nun 25. maddesi  “Odalarca her yıl için; gerçek kişi ve tacir ve sanayicilerin gelir vergisine ilişkin beyannamelerinde gösterilen ticari kazanç toplamı; tüzel kişi tacir ve sanayicilerin ise ödeyecekleri kurumlar vergisine ilişkin beyannamelerinde gösterilen ticari bilanço karı üzerinden binde beş oranında munzam aidat tahsil olunur” hükmünü içermektedir.

Üyelerimize ait ticari bilanço karı ve ticari kazanç toplamı bilgileri her yıl Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği aracılığıyla Gelir İdaresi Başkanlığı’ndan edinilmekte olup, üyelerimizin cari hesaplarına otomatik yükleme yapılarak munzam aidat tahakkukları oluşturulmaktadır.

Vergi numaralarınızın güncel olmaması vb. istisnai durumlarda, munzam aidat tahakkuklarının oluşup oluşmadığının teyidini web portalımız online işlemler bölümünden ilgili alana Oda sicil numaranızı (örn:1566441) girerek alabilirsiniz.

Üyelik aidatınızı web portalımız online işlemler bölümünden ödeyebilirsiniz. İlgili linke tıklayıp, oda sicil numaranızı (örn: 1566441) girerek aidat borçlarınızı öğrenebileceğiniz gibi, aynı sayfada borç ödeme butonunu kullanarak kredi kartı ile peşin ve vadesi geçmiş aidat borçlarınızı ise kredi kartı ile vade farksız 9 taksite böldürerek online olarak ödeyebilirsiniz.

Aidatlarınızı, banka şubelerinden veya bankaların internet şubelerinin fatura ödemeleri alt menüsünden ödeyebilirsiniz.

Anlaşmalı olduğumuz bankalar (TÜRKİYE İŞ BANKASI-VAKIFBANK-TÜRK EKONOMİ BANKASI-HALKBANK-GARANTİ-AKBANK- QNBFİNANSBANK) aracılığıyla üyelik aidatlarınızı Kurumsal Tahsilat Sistemi ile online ödeyebilirsiniz.

Vadesi geçmiş aidat borçlarının tamamını ödemek isterseniz Odamız veznelerinden BONUS-MAXIMUM-WORLD-AXESS-CARD FİNANS-PARAF kredi kartlarıyla vade farksız 9 taksit ile ödeyebilirsiniz.