2017 Yılı Oda Hesapları 2017 Hizmet Ücretleri Tarifesi Meslek Grupları ve Faaliyet Kodları (NACE) Stratejik Plan
Sicil Rehberi Ticari İşlemler Rehberi Ticaret Sicili Müdürlüğü Duyuruları Mersis Danışma Masası
İşten Ayrılış Bildirgesi Kredi Protokolleri İndirimli Kuruluşlar Eğitimler
Fuar Teşvikleri Fuar Ziyaretleri Dış Ticaret Talepleri Reklam Fiyat Tarifesi

İŞ KADINLARI KONSEYİ AÇILIŞ KONUŞMASI

DEĞERLİ KONSEY ÜYELERİM,
7. Konsey Toplantımıza hoş geldiniz.
Biliyorsunuz 21.01.2011 tarihinde burada gerçekleştirdiğimiz ilk toplantımızda faaliyete başladık.

Daha faaliyete başlayalı 6 ay bile olmadı.

Ancak az zamanda çok büyük işler başardık.

Çok başarılı çalışmalara imza attık.

Bugüne kadar gerçekleştirdiğimiz 6 Konsey toplantısında;
Vadeli İşlem ve Opsiyon Borsası- Işınsu KESTELLİ,
Ege İhracatçılar Birlikleri Devlet Yardımları Şube Müdürü Mustafa San,
İzmir Teknoloji Geliştirme Bölgesi Proje Sorumlusu Dr. Muzaffer Sipahioğlu
gibi çok önemli isimleri ağırladık.
DEĞERLİ KONSEY ÜYELERİM,
Konseyimizin etkinliğini arttırmak amacıyla 46 Ticaret Odasına ve Odamızın kardeş Odaları’na yazı gönderdik.
Ülkemiz ve Suriye Arap Cumhuriyeti, Lübnan Cumhuriyeti arasındaki ticari, ekonomik ve kültürel ilişkilerin geliştirilmesi amacıyla 7-9 Kasım 2010 tarihleri arasında, Şam Halep ve Beyrut’u kapsayan bir organizasyon gerçekleştirdik.

Söz konusu organizasyon kapsamında;
Halep Ticaret Odası,
Şeyh Neccar Organize Sanayi Bölgesi,
Kuzey Beyrut Tarım, Sanayi, Ticaret Odası,
Şam Ticaret Odası’nı
ziyaret ettik.

Gerçekleştirdiğimiz görüşmeler neticesinde; Lazkiye-İzmir-Beyrut feribot seferlerinin başlatılmasına yönelik çalışmalar yapıldı ve iki ülke ticaretini geliştirebilecek fırsatlar incelendi.

ASCAME Kadın Girişimciler Komisyonu ve Cap Bon Ticaret ve Sanayi Odası tarafından 30 Mart-1 Nisan 2010 tarihleri arasında yedincisi organize edilen EXPOFEMINA 2010 fuarına katıldım.

Akdeniz’deki tüm İş Kadınlarına yönelik etkinlikte, Tunus’un Hammamet kentindeki fuar ve iş görüşmelerinde pek çok başarılı iş kadını ile iletişim kurdum.

Tunus’un Ulusal Kadın Girişimciler Odası Başkanı Bayan Facuzia Slama,
Cap Bon Ticaret Odası Başkanı Bayan Najoua Attia,
Dünya Kadın Girişimciler Birliği Başkanı Bayan Fonning Françoise ve
Fas İş Kadınları Birliği Başkanı Bayan Fouzia Tarık
ile görüşmelerde bulundum.
DEĞERLİ KONSEY ÜYELERİM,
01-03 Mart 2011 tarihleri arasında çok önemli bir ismi, Dünya Kadın Girişimciler Birliği Başkanı Bayan Fonning Françoise’i ağırladık.
Her Alt Konseyimizden üçer temsilcinin yanı sıra Kurul üye temsilcilerimizin katılımı ile yapılan karşılama kapsamında;
İzmir Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Sayın Ekrem Demirtaş’ı ziyaret ve İzmir Ekonomi Üniversitesi Rektörü Sayın Atilla Sezgin’i ziyaret ettik.
İzmir Konağında öğle yemeği organizasyonu düzenledik.
İzmir Enternasyonel Fuarı’nı, Swissotel Fuar ve Kongreler Salonu ziyaret ettik.
Efes ören yerini ziyaret ettik.
Tren Müzesi’nde öğle yemeği organizasyonu düzenledik ve Hilton Otelinde kahvaltılı toplantı organizasyonu gerçekleştirdik.
Ayrıca; Madam Foning Konsey toplantılarımıza katılarak açıklamalarda bulundu.
DEĞERLİ KONSEY ÜYELERİM,
Hatay Kadın Girişimciler Derneği tarafından 26–27 Mart 2011 tarihleri arasında, Antakya’da gerçekleştirilen;
“Sevgi Barış ve Hoşgörü Kenti Hatay’da Buluşuyoruz” ve
“Birlikte Yaşamak”
adı altındaki panellerden oluşan ve tüm iş kadını derneklerinin davet edildiği organizasyona temsilcilerimiz ve konsey üyelerimiz katıldı.

20 Nisan 2011 tarihinde ise Hilton Oteli’nde tüm konsey üyelerimizin katılımı ile ticari ilişkilerini güçlendirmek adına İş Kadınları Ticari İletişim Platformu’nun ilki gerçekleştirdik.

Söz konusu platform ile girişmiş iş kadınları biraraya geldi.

Konsey üyelerimizin faaliyet gösterdikleri iş alanları tanıtıldı, turizmden inşaata, lojistikten tekstile, medikalden el yapımı oyuncaklara kadar birçok ürün sergilendi.

Böylelikle platform ile üyelerimiz arasındaki ticari bağlar pekiştirildi.

Konu medyada da çok ses getirdi.
DEĞERLİ KONSEY ÜYELERİM,
07 Mayıs 2011 tarihinde Swiss Otel’de Cumhurbaşkanımız Sayın Abdullah Gül tarafından onurlandırılan akşam yemeğine katıldık.
Yemekte iş kadınları konseyimizin mevcut durumu, faaliyet ve beklentilerine yönelik Sayın Cumhurbaşkanımıza bilgi verdim.

Hemen 10 gün sonra 17-18 Mayıs 2011 tarihleri arasında Katar’da düzenlenen Uluslararası İş Kadınları Forumu’na konuşmacı olarak katıldım.
Bugüne kadar;
Sayın Valimiz Cahit KIRAÇ’ı,
İzmir Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanımız Sayın Ekrem DEMİRTAŞ’ı,
İzmir Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkan Yardımcımız Sayın Jak ESKİNAZİ’yi,
İzmir Ticaret Odası Meclis Başkanı Sayın Selami ÖZPOYRAZ’ı
ziyaret ettik.

Yanı sıra Kültür ve Turizm Bakanımız Sayın Ertuğrul Günay’ın eşi Gülten Günay’ı Odamızda ağırladım.

Kendisine işkadınları konseyinin mevcut durumu, geleceği, plan ve projeleri hakkında bilgi verdim.

2012 yılında yapacağımız Türkiye İş Kadınları Platformu için destek talep ettim.

Ulaştırma Bakanımız Sayın Binali Yıldırım’ın teşrifi ile gerçekleştirilen ve Kordon Otel’de düzenlenen öğle yemeği organizasyonuna katıldım.

Sayın Yıldırım’dan da hem ülkemizde düzenlenecek Türkiye İş Kadınları Platformu için, hem de uluslar arası düzeyde düzenlenmesi planlanan Dünya İş Kadınları Platformu için destek istedim.

Sayın Yıldırım bu talebimize son derece olumlu yaklaştı.
DEĞERLİ KONSEY ÜYELERİM,
Sadece iş için değil, sosyal aktivitelerde de birçok kez bir araya geldik.
16 Mart 2011 tarihinde Sosyal İlişkiler Alt Konseyimizin organizasyonu ile Tavacı Recep Usta’da akşam yemeği düzenledik.

15 Mayıs 2011 tarihinde Naci Usta Restaurant’ta Konsey üyelerimiz ve ailelerinin katılımları ile Sosyal ilişkiler Alt Konseyimizin organizasyonu ile Brunch organizasyonu gerçekleştirdik.

16-17 Nisan 2011 tarihleri arasında Çeşme İnkim Otel’de hafta sonu organizasyonu tertip ettik.

Bu haftasonu organizasyonumuzda Eğitim ve Seminerler Alt Konseyi üyemiz Serim Elif ÖZARI üyelerimize yaratıcı drama eğitimi verdi.

Söz konusu eğitime olan yüksek talep nedeniyle Eğitim ve Seminerler Alt Konseyi Başkanımız Dilek SELÇUK 13 Nisan 2011 tarihinde Odamız Meclis Salonunda Konsey üyelerimize yönelik, ‘Beden Dili Eğitimi’ verdi.
DEĞERLİ KONSEY ÜYELERİM,
Bu altı aylık zaman zarfında hepimiz çok yorulduk.
Bildiğiniz gibi toplantılarımıza Eylül ayına kadar kısa bir ara veriyoruz.

Bugüne kadar Konseyimize verdiğiniz destek ve özverili çalışmalarınız nedeniyle hepinize teşekkür ediyorum.